Monday, July 20, 2009

Taubat.........(^_^)

Assalamu'alaikum wrwb........

Just to share one song lyrics that has touched my heart so deep that i cried while driving.....bahayaaaa.........hehe but the most important thing is, at that time i felt that my iman level was lower or was going to decrease....& Allah tegur in the best & most unexpected way, alhamdulillah......Allah is truly The Best Planner (^_^)

Taubat - by Opick

wahai Tuhan
jauh sudah, lelah kaki melangkah
aku hilang tanpa arah
rindu hati sinarmu

wahai Tuhan
aku lemah
hina berlumur noda
hapuskanlah, terangilah
jiwa di hitam jalanku

ampunkanlah aku
terimalah taubatku
sesungguhnya Engkau
sang Maha Pengampun Dosa

ya Rabbi
izinkanlah aku kembali kepadaMu
meski mungkin takkan sempurna
aku sebagai hambaMu

ampunkanlah aku
terimalah taubatku
sesungguhnya Engkau sang Maha Pengampun Dosa

berikanlah aku kesempatan waktu
aku ingin kembali...
kembali

dan meski tak layak
sujud padaMu
dan sungguh tak layak
aku.....

ampunkanlah aku
terimalah taubatku
sesungguhnya Engkau sang Maha Pengampun Dosa

berikanlah aku kesempatan waktu
aku ingin kembali
kembali kepadaMu

ampunkanlah aku
terimalah taubatku
aku ingin kembali
kembali kepadaMu

ampunkanlah aku..........
huuuuu~

Hayati lah lirik lagu ani....Hope that it also touches ur heart & make u feel motivated to repent, cz we human are not free from making mistakes.....& Allah will always give us the chance to repent as long as we have the niyyah to repent...yg penting, kalau dh repent atu, istiqomah lah (be consistent with ur repentence).....

Selangkah kita menuju Allah, seribu langkah Allah mendapatkan kita....insyaAllah....

Sesungguhnya, Allah melebarkan rahmatnya pada siang & malam hari utk kita....ambillah peluang ani sebelum malaikat Izraeel dtg mencabut nyawa kita.....

Salaam......

2 comments:

QisahQaseh said...

salam untuk mu..

sesungguhnya tiada sebaik teman ialah teman yang saling memperingati antara satu sama lain.. :)

Allah menyukai orang-orang yang suka bertaubat kerana mereka kembali kepadaNya dan mengadukan perihal kepadanNya..

Si Kerdil Di Zaman Fitan said...

w'slm wrwb.....

syukran jazilan sbb sharing :)

true...ramai yg beranggapan bahawa teman yg paling baik adalah teman yg sentiasa ada di sisi kita dlm susah mahupun senang, but i think teman yg paling baik adalah teman yg bersedia utk menegur temannya yg lain walaupun perkara itu mungkin menyakitkan...

nevertheless, Dia (Allah) lebih berhak utk kita mengadu kepadaNya, communicate dgnNya dlm susah mahupun senang :)